Środki pozyskane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Koszt: 1.944.000,00
Opis przedmiotu projektu:
Zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej i przebudowę, w tym renowację pomieszczeń przyziemia zabytkowego budynku Urzędu Miasta w Mysłowicach wraz z przystosowaniem budynku do obowiązujących przepisów w zakresie dostępności dla osób z trudnościami w poruszaniu się bez barier architektonicznych. Wzniesiony w latach 1866-1868 budynek został wpisany do rejestru zabytków dnia 23.07.1979 r. pod nr A/1239/79. Inwestycja obejmuje zmianę sposobu użytkowania pomieszczeń przyziemia budynku na pomieszczenia biurowe Urzędu Miasta Mysłowice. Wykonana zostanie m.in. renowacja ścian, podłóg, stropów piwnicznych oraz zostanie wymieniona stolarka okienna i drzwiowa, oraz zostaną naprawione istniejące zewnętrzne schody kamienne. Ponadto, projekt zakłada dostosowanie i przebudowę pomieszczeń oraz wszystkich wewnętrznych instalacji, tj. instalacji wod-kan i centralnego ogrzewania, instalacji hydrantowej, instalacji wentylacji, instalacji elektrycznych zasilania i oświetlenia, instalacji niskoprądowych i teleinformatycznych, instalacji sygnalizacji pożaru i monitoringu, itp. Realizacja zadania podniesie standard energetyczny budynku. Celem zadania jest między innymi zachowanie materialnego dziedzictwa kulturowego, w ujściu ogólnomiejskim, przez zatrzymanie procesu niszczenia jednego z najbardziej znanych i kojarzonych zabytków Miasta. Realizacja zadania ma szczególne znaczenie, ponieważ w przedmiotowym budynku mieści się siedziba Urzędu Miasta, w związku z czym jest miejscem z którego korzystają wszyscy mieszkańcy Miasta Mysłowice.
Przewidywany okres realizacji Inwestycji: Powyżej 12 miesięcy
Przewidywany termin zakończenia inwestycji: 2026-03-31
Przewidywana wartość Inwestycji (w PLN): 1.944.000,00
Deklarowana kwota udziału własnego (w PLN): 38.880,00
Procentowy udział własny Wnioskodawcy w realizacji inwestycji: 2,00 %
Kwota wnioskowanych środków (w PLN): 1.905.120,00