Dariusz Wójtowicz ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice pok.: 205 tel.: (+48) 32 317 12 02 fax: (+48) 32 222 25 65 |
Przyjęcia mieszkańców:
-
pierwszy i trzeci poniedziałek każdego miesiąca w godzinach 15.00-17.00.
Prezydent Miasta przyjmuje mieszkańców po uprzednim uzgodnieniu spotkania w sekretariacie (p. 205) lub telefonicznie pod numerem: (+48) 32 317 12 02.
Prezydent jest kierownikiem Urzędu. Jako organ wykonawczy Gminy, kieruje jej bieżącymi sprawami oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika i Kancelarii Prezydenta.
Prezydent może przekazać niektóre czynności z zakresu prawa pracy do wykonywania w swoim imieniu innej osobie.
W czasie nieobecności Prezydenta - w zastępstwie - jego obowiązki wykonuje Pierwszy Zastępca Prezydenta, który jest upoważniony do realizacji zadań i podejmowania decyzji we wszelkich sprawach należących do właściwości Prezydenta z zastrzeżeniem art. 39 ust. 2 Ustawy o samorządzie gminnym.
Patronat Honorowy Prezydenta Miasta
Zakres działań:
-
Do wyłącznej kompetencji Prezydenta należy w szczególności:
-
podejmowanie działań nieciepiących zwłoki, mających na celu ochronę interesu Miasta i ochronę porządku publicznego,
-
współpraca z władzami wszystkich szczebli samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej i związkami komunalnymi, których Miasto jest członkiem,
-
sprawowanie nadzoru nad współpracą Miasta z zagranicą,
-
wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
-
udzielanie upoważnień dla pracowników Urzędu do wydawania w swoim imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
-
nadzorowanie realizacji zadań zleconych z ustawy,
-
wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Miasta,
-
koordynacja akcji ratowniczej w przypadku katastrof i klęsk żywiołowych,
-
podejmowanie decyzji kadrowych w sprawach pracowników samorządowych,
-
wydawanie zarządzeń dotyczących organizacji pracy Urzędu,
-
rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu,
-
nadzór formalno – prawny nad wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
-
bezpośredni nadzór nad podporządkowanymi komórkami organizacyjnymi zgodnie ze schematem organizacyjnym Urzędu,
-
przedkładanie Radzie Miasta okresowych sprawozdań z bieżącej pracy,
-
udzielanie odpowiedzi na wnioski i interpelacje posłów, senatorów i radnych,
-
rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli.
|
|
Informację wprowadził(a): Kamila Szal (2013-02-08)
Informację zmodyfikował(a): Anna Górny (2024-03-11)