Zakres działań:
Zakres działań:
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego.
-
Realizacja zadań wynikających z ustaw o dodatkach mieszkaniowych oraz ustawy Prawo energetyczne w zakresie dodatków energetycznych.
-
Rozliczanie kosztów zarządu i funduszu remontowego, koordynowanie spraw związanych ze Wspólnotami Mieszkaniowymi.
-
Prowadzenie spraw dotyczących udzielanych dotacji Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Komunalnej (MZGK).
-
Rozpatrywanie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego oraz sporządzanie projektów list oczekujących na wydanie skierowania do zawarcia umowy najmu lokalu komunalnego.
-
Realizacja zadania wynikająca z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie określenia danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych.
-
Prowadzenie działań w zakresie nadzoru sprawowanego przez Prezydenta Miasta nad MZGK w zakresie prawidłowej gospodarki komunalnym zasobem Gminy.
-
Nadzór merytoryczny nad przygotowywanymi przez MZGK projektami uchwał
i zarządzeniami w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym oraz lokalami użytkowymi Gminy.
-
Prowadzenie postępowań dotyczących roszczeń odszkodowawczych Gminy za niedostarczenie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych.
-
Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami regresowymi wynikającymi z zapłaty przez Gminę odszkodowań za niedostarczenie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych.
-
Opracowywanie we współpracy z MZGK, projektu wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i jego realizacja.
-
Koordynacja zasiedlania mieszkań wybudowanych przez Śląskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. przy wsparciu środków BGK.
-
Prowadzenie spraw związanych z cmentarzami komunalnymi i wyznaniowymi.
-
Utrzymanie i remonty miejsc pamięci narodowej.
-
Utrzymanie i remonty grobownictwa wojennego.
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, w tym dotyczących m.in.
a) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi,
b) zapobiegania bezdomności zwierząt oraz zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom
i ich wyłapywania,
c) opieki nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmiania,
d) zapewnienia miejsca dla zwierząt gospodarskich,
e) planu sterylizacji lub kastracji zwierząt w gminie.
-
. Utrzymanie czystości w przejściach podziemnych i utrzymanie szaletów miejskich.
-
Letnie i zimowe utrzymanie czystości dróg publicznych, wewnętrznych, placów, parków
i chodników na terenach gminnych.
-
Prowadzenie postępowań dotyczących pojazdów usuniętych na podstawie dyspozycji wydanej przez uprawniony podmiot, stosownie do art. 50 a i 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, jak również przygotowanie uchwał i zarządzeń w przedmiotowym zakresie.
-
Prowadzenie postępowań dotyczących przyznania wynagrodzenia za dozór, zwrot koniecznych wydatków związanych z wykonywaniem dozoru oraz kosztów usunięcia pojazdów z drogi.
-
Utrzymanie i remonty małej architektury, w tym: wiat przystankowych, słupów ogłoszeniowych, tablic informacyjnych, ławek, grillów, altan.
-
Prowadzenie spraw wiązanych z kontrolą placów zabaw, siłowni plenerowych oraz boisk wielofunkcyjnych, dbanie o bezpieczeństwo urządzeń na otwartych strefach aktywności (m.in. urządzenia zabawowe oraz siłowe, wyposażenie dodatkowe), wykonywanie stosownych przeglądów oraz remontów urządzeń, o których mowa powyżej.
-
Utrzymanie fontann.
-
Utrzymanie ławek parkowych i ławek w pasie drogowym.
-
Sprawowanie nadzoru i kontroli nad Zakładem Oczyszczania Miasta Mysłowice Sp. z o. o.
w zakresie zadań własnych Wydziału.
-
Flagowanie miasta.
-
Realizacja zadań Rad Dzielnic w zakresie przedmiotowym Wydziału.
-
Zakup elementów małej architektury (pojemniki na odpady, pojemniki na piasek d akcji zima, ławki)
-
Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań wyborczych i referendalnych.
Komórki Podległe:
1. Stanowiska do spraw realizacji zadań wydziału
2. Zespół Komunalny
3. Zespół Lokalowy |