Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów  | 
| ul. Mikołowska  4a, 41-400 Mysłowice | 
| tel.:  | (+48) 32 222 16 78 | 
| fax:  | (+48) 32 222 16 78 | 
| e-mail:  | bmrk@bmrk.myslowice.pl | 
	Miejski Rzecznik Konsumentów - mgr inż. Anna Rosłoń 
	Czas pracy: 
	- 
		poniedziałek: 8.00 – 17.00, wtorek – czwartek: 8.00-16.00, piątek: 8.00-15.00
 
 
	Działalność Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest uregulowana w art. 37 – 43 ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów /t.j. Dz. U. z 2021, poz. 275 z póżn. zm./ 
	 
	Do zadań miejskiego rzecznika konsumentów w szczególności należy: 
	- 
		zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
 
	- 
		składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów
 
	- 
		występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
 
	- 
		współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
 
 
	Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. 
	 
	Kompetencje rzecznika konsumentów nadane mu przez ustawodawcę i jego usytuowanie w strukturze samorządu powiatowego zmierzają do wzmocnienia pozycji konsumenta na rynku dóbr i usług m.in. poprzez skrócenie jego drogi w egzekwowaniu należnych mu uprawnień. W gospodarce rynkowej instytucja miejskiego rzecznika konsumentów jest jednym z narzędzi polityki konsumenckiej państwa i samorządu terytorialnego. 
	  
 | 
					
						| 
					    	 Lokalizacja na mapie: 
							
						 | 
					
									 | 
				
		
							Informację wprowadził(a): Kamila Szal (2013-02-10) 
									Informację zmodyfikował(a): Anna Górny (2023-05-26)