| Zakres działań: 
	Zakres działań: 
	
		
			Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego.
		
			Realizacja zadań wynikających z ustaw o dodatkach mieszkaniowych oraz ustawy Prawo energetyczne w zakresie dodatków energetycznych.
		
			Rozliczanie kosztów zarządu i funduszu remontowego, koordynowanie spraw związanych ze Wspólnotami Mieszkaniowymi.
		
			Prowadzenie spraw dotyczących udzielanych dotacji Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Komunalnej (MZGK).
		
			Rozpatrywanie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego oraz sporządzanie projektów list oczekujących na wydanie skierowania do zawarcia umowy najmu lokalu komunalnego.
		
			Realizacja zadania wynikająca z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie określenia danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych.
		
			Prowadzenie działań w zakresie nadzoru sprawowanego przez Prezydenta Miasta nad MZGK w zakresie prawidłowej gospodarki komunalnym zasobem Gminy.
		
			Nadzór merytoryczny nad przygotowywanymi przez MZGK projektami uchwałi zarządzeniami w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym oraz lokalami użytkowymi Gminy.
		
			Prowadzenie postępowań dotyczących roszczeń odszkodowawczych Gminy za niedostarczenie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych.
		
			Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami regresowymi wynikającymi z zapłaty przez Gminę odszkodowań za niedostarczenie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych.
		
			Opracowywanie we współpracy z MZGK, projektu wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i jego realizacja.
		
			Koordynacja zasiedlania mieszkań wybudowanych przez Śląskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. przy wsparciu środków BGK.
		
			Prowadzenie spraw związanych z cmentarzami komunalnymi i wyznaniowymi.
		
			Utrzymanie i remonty miejsc pamięci narodowej.
		
			Utrzymanie i remonty grobownictwa wojennego.
		
			Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, w tym dotyczących m.in. 
	a) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi, 
	b) zapobiegania bezdomności zwierząt oraz zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętomi ich wyłapywania,
 
	c) opieki nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmiania, 
	d) zapewnienia miejsca dla zwierząt gospodarskich, 
	e) planu sterylizacji lub kastracji zwierząt w gminie. 
	
		
			. Utrzymanie czystości w przejściach podziemnych i utrzymanie szaletów miejskich.
		
			Letnie i zimowe utrzymanie czystości dróg publicznych, wewnętrznych, placów, parkówi chodników na terenach gminnych.
		
			Prowadzenie postępowań dotyczących pojazdów usuniętych na podstawie dyspozycji wydanej przez uprawniony podmiot, stosownie do art. 50 a i 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, jak również przygotowanie uchwał i zarządzeń w przedmiotowym zakresie.
		
			Prowadzenie postępowań dotyczących przyznania wynagrodzenia za dozór, zwrot koniecznych wydatków związanych z wykonywaniem dozoru oraz kosztów usunięcia pojazdów z drogi.
		
			Utrzymanie i remonty małej architektury, w tym: wiat przystankowych, słupów ogłoszeniowych, tablic informacyjnych, ławek, grillów, altan.
		
			Prowadzenie spraw wiązanych z kontrolą placów zabaw, siłowni plenerowych oraz boisk wielofunkcyjnych, dbanie o bezpieczeństwo urządzeń na otwartych strefach aktywności (m.in. urządzenia zabawowe oraz siłowe, wyposażenie dodatkowe), wykonywanie stosownych przeglądów oraz remontów urządzeń, o których mowa powyżej.
		
			Utrzymanie fontann.
		
			Utrzymanie ławek parkowych i ławek w pasie drogowym.
		
			Sprawowanie nadzoru i kontroli nad Zakładem Oczyszczania Miasta Mysłowice Sp. z o. o.w zakresie zadań własnych Wydziału.
		
			Flagowanie miasta.
		
			Realizacja zadań Rad Dzielnic w zakresie przedmiotowym Wydziału.
		
			Zakup elementów małej architektury (pojemniki na odpady, pojemniki na piasek d akcji zima, ławki)
		
			Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań wyborczych i referendalnych. 
	Komórki Podległe: 
	1. Stanowiska do spraw realizacji zadań wydziału 
	2. Zespół Komunalny 
	3. Zespół Lokalowy |