Struktura organizacyjna

Drukuj Powiększ tekst (skrót: +) Pomniejsz tekst (skrót: -)
Wydział Infrastruktury Miejskiej
Pracownicy: znajdź pracownika

Naczelnik Wydziału
Tadeusz Witański
tel.: (+48) 32 31 71 206
pokój: 110
Zakres działań:

Zakres działań:

  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego.

  • Realizacja zadań wynikających z ustaw o dodatkach mieszkaniowych oraz ustawy Prawo energetyczne w zakresie dodatków energetycznych.

  • Rozliczanie kosztów zarządu i funduszu remontowego, koordynowanie spraw związanych ze Wspólnotami Mieszkaniowymi.

  • Prowadzenie spraw dotyczących udzielanych dotacji Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Komunalnej (MZGK).

  • Rozpatrywanie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego oraz sporządzanie projektów list oczekujących na wydanie skierowania do zawarcia umowy najmu lokalu komunalnego.

  • Realizacja zadania wynikająca z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie określenia danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych.

  • Prowadzenie działań w zakresie nadzoru sprawowanego przez Prezydenta Miasta nad MZGK w zakresie prawidłowej gospodarki komunalnym zasobem Gminy.

  • Nadzór merytoryczny nad przygotowywanymi przez MZGK projektami uchwał
    i zarządzeniami w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym oraz lokalami użytkowymi Gminy.

  • Prowadzenie postępowań dotyczących roszczeń odszkodowawczych Gminy za niedostarczenie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych.

  • Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami regresowymi wynikającymi z zapłaty przez Gminę odszkodowań za niedostarczenie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych.

  • Opracowywanie we współpracy z MZGK, projektu wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i jego realizacja.

  • Koordynacja zasiedlania mieszkań wybudowanych przez Śląskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. przy wsparciu środków BGK.

  • Prowadzenie spraw związanych z cmentarzami komunalnymi i wyznaniowymi.

  • Utrzymanie i remonty miejsc pamięci narodowej.

  • Utrzymanie i remonty grobownictwa wojennego.

  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, w tym dotyczących m.in.

a) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi,

b) zapobiegania bezdomności zwierząt oraz zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom
i ich wyłapywania,

c) opieki nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmiania,

d) zapewnienia miejsca dla zwierząt gospodarskich,

e) planu sterylizacji lub kastracji zwierząt w gminie.

  • . Utrzymanie czystości w przejściach podziemnych i utrzymanie szaletów miejskich.

  • Letnie i zimowe utrzymanie czystości dróg publicznych, wewnętrznych, placów, parków
    i chodników na terenach gminnych.

  • Prowadzenie postępowań dotyczących pojazdów usuniętych na podstawie dyspozycji wydanej przez uprawniony podmiot, stosownie do art. 50 a i 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, jak również przygotowanie uchwał i zarządzeń w przedmiotowym zakresie.

  • Prowadzenie postępowań dotyczących przyznania wynagrodzenia za dozór, zwrot koniecznych wydatków związanych z wykonywaniem dozoru oraz kosztów usunięcia pojazdów z drogi.

  • Utrzymanie i remonty małej architektury, w tym: wiat przystankowych, słupów ogłoszeniowych, tablic informacyjnych, ławek, grillów, altan.

  • Prowadzenie spraw wiązanych z kontrolą placów zabaw, siłowni plenerowych oraz boisk wielofunkcyjnych, dbanie o bezpieczeństwo urządzeń na otwartych strefach aktywności (m.in. urządzenia zabawowe oraz siłowe, wyposażenie dodatkowe), wykonywanie stosownych przeglądów oraz remontów urządzeń, o których mowa powyżej.

  • Utrzymanie fontann.

  • Utrzymanie ławek parkowych i ławek w pasie drogowym.

  • Sprawowanie nadzoru i kontroli nad Zakładem Oczyszczania Miasta Mysłowice Sp. z o. o.
    w zakresie zadań własnych Wydziału.

  • Flagowanie miasta.

  • Realizacja zadań Rad Dzielnic w zakresie przedmiotowym Wydziału.

  • Zakup elementów małej architektury (pojemniki na odpady, pojemniki na piasek d akcji zima, ławki)

  • Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań wyborczych i referendalnych.

Komórki Podległe:

1. Stanowiska do spraw realizacji zadań wydziału

2. Zespół Komunalny

3. Zespół Lokalowy

Informację wprowadził(a): Anna Górny (2022-08-04)
Konsultacje społeczneZarządzenia Prezydenta MiastaUchwałye-PUAPWniosek o udostępnienie informacji publicznejBIP