Zakres działań:
-
Obsługa kancelaryjno – biurowa Prezydenta,
-
Realizacja zadań wynikających z wykonywania przez Prezydenta funkcji reprezentacyjnych,
-
Inicjowanie i koordynowanie działań promocyjnych Miasta Mysłowice,
-
Przygotowywanie opinii, opracowań, ekspertyz i informacji w dziedzinach objętych działalnością Miasta i Urzędu,
-
Sporządzanie raportów i sprawozdań na polecenie Prezydenta, analizowanie politycznych, społecznych i medialnych wyników wdrażania strategii, działań i przedsięwzięć Prezydenta,
-
Współpraca z jednostkami miejskimi w zakresie realizacji zadań przekazanych im przez Prezydenta,
-
Przygotowanie materiałów i informacji dotyczących pracy Prezydenta,
-
Organizowanie obchodów, rocznic, uroczystości i świąt z udziałem Prezydenta,
-
Organizowanie spotkań z Prezydentem,
-
Organizowanie i przeprowadzanie konsultacji społecznych i debat,
-
Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem tytułów Honorowego Obywatela Miasta, Zasłużonego dla Miasta Mysłowice,
-
Koordynacja pracy Młodzieżowej Rady Miasta oraz Rady Seniorów,
-
Koordynacja współpracy Prezydenta z instytucjami, firmami lub osobami fizycznymi,
-
Koordynacja realizacji programów wynikających ze współpracy Miasta z instytucjami na poziomie krajowym i regionalnym,
-
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej współpracy Miasta z władzami samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, związkami i porozumieniami komunalnymi z udziałem Miasta,
-
Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zgody na wykorzystywanie herbu Miasta,
-
Rozpatrywanie wniosków o objęcie przez Prezydenta honorowego patronatu nad wszelkiego rodzaju imprezami, konkursami, itp.,
-
Współorganizacja imprez, konkursów, itp., nad którymi honorowy patronat objął Prezydent,
-
Prowadzenie spraw związanych z dzierżawą miejskich billboardów,
-
Inicjowanie i koordynowanie działań promocyjnych,
-
Inicjowanie i koordynowanie współpracy zagranicznej,
-
Koordynacja odpowiedzi w zakresie dostępu do informacji publicznej,
-
Koordynacja medialnego wizerunku Miasta w zakresie działalności Urzędu i Prezydenta,
-
Organizowanie kontaktów publicznych organów administracji samorządowej, w tym pracowników Urzędu realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków społecznego przekazu,
-
Przygotowywanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechniane w innych środkach społecznego przekazu, dotyczące działalności Urzędu oraz jednostek podporządkowanych,
-
Przygotowywanie sprostowań i protestów oraz odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową,
-
Przygotowywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach komunikatów do opublikowania w środkach społecznego przekazu,
-
Monitoring wybranych tytułów prasowych,
-
Archiwizacja materiałów prasowych dotyczących Miasta,
-
Współorganizowanie konferencji prasowych,
-
Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w celu przygotowania materiałów prasowych promujących miasto,
-
Redakcja i aktualizacja strony internetowej Urzędu,
-
Redakcja i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
-
Nadzór nad Wirtualnym Biurem Mieszkańca,
-
Koordynowanie funkcjonowania zewnętrznej obsługi prawnej Urzędu,
-
Realizacja zadań z zakresu kultury i sztuki oraz kultury fizycznej:
-
współpraca z instytucjami kultury i kultury fizycznej w zakresie planowania i realizacji budżetu,
-
bieżący nadzór nad działalnością instytucji kultury i kultury fizycznej Miasta,
-
kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji przez instytucje kultury i kultury fizycznej,
-
koordynacja i dofinansowanie przedsięwzięć kulturalnych i sportowych na terenie Miasta,
-
współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami krzewiącymi kulturę fizyczną oraz udzielanie pomocy w realizacji zadań,
-
realizacja kontaktów międzynarodowych w dziedzinie kultury, kultury fizycznej i turystyki,
-
współpraca z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w zakresie upowszechniania i organizacji sportu szkolnego oraz Miejskich Sekcji Sportowych,
-
prowadzenie rejestru stowarzyszeń sportowych,
-
nadzór nad stowarzyszeniami sportowymi,
-
współpraca z placówkami oświatowymi w zakresie organizacji imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych,
-
inicjowanie i współdziałanie w zakresie upowszechniania turystyki oraz rozwoju informacji turystycznej,
-
prowadzenie rejestru instytucji upowszechniających kulturę, dla których organem prowadzącym jest miasto,
-
popieranie rozwoju towarzystw regionalnych, twórczości ludowej i innych form społecznej działalności kulturalnej,
-
prowadzenie rejestru kąpielisk.
-
Opracowanie i koordynowanie działań w zakresie polityki inwestycyjnej Miasta,
-
Obsługa informacyjno-merytoryczna inwestorów krajowych i zagranicznych,
-
Informowanie zainteresowanych w zakresie polityki inwestycyjnej Miasta, obowiązującego prawa lokalnego oraz o podstawowych uwarunkowaniach prawnych dotyczących realizacji inwestycji,
-
Inicjowanie i organizowanie spotkań z potencjalnymi inwestorami,
-
Prowadzenie promocji potencjału inwestycyjno-gospodarczego Miasta (oferty inwestycyjne, informatory, itp.),
-
Zadania zawiązane z opracowaniem zasad, naborem wniosków, koordynacją weryfikacji i wyłaniania propozycji zadań do realizacji w ramach Mysłowickiego Budżetu Obywatelskiego,
-
Zadania związane z promocją Mysłowickiego Budżetu Obywatelskiego, w tym obsługą mediów społecznościowych i strony internetowej MBO,
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
Aktywizacja i integracja społeczności lokalnych na terenie Miasta,
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o stowarzyszeniach, dotyczących prawa zrzeszania się obywateli polskich i cudzoziemców,
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy o fundacjach dotyczących działalności fundacji,
-
Koordynacja i udział w pracach Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
-
Zadania związane z opracowaniem zasad, naborem i koordynacją oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej,
-
Zadania związane ze zlecaniem zadań publicznych organizacjom pozarządowym i podmiotom o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z pominięciem otwartego konkursu ofert, w trybie art.19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
Realizacja zadań wynikających z Ustawy z dnia 05 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej oraz aktów wykonawczych do Ustawy.
|